29 مرداد 1396 - 9:54
شناسه خبر: 6290
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
آمازون و الدی باهم رقابت میکنند
نبردی برای تحویل مواد غذایی
پاگاه خبری اتاق تهران
سی ان ان مانی نوشت که شرکت Aldi سخت در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار تحویل فوری خریدهای خانگی و مواد غذایی در بازار آمریکا را به دست آورد. Aldi که امروز در بیش از یک هزار و 700 فروشگاه در آمریکا کار تحویل خریدها را انجام میدهد اعلام کرده که با همکاری Instacart (شرکت محلی تحویل خواروبار) تحویل خرید از سوپرمارکتها به منازل را در شهرهای لسآنجلس، آتلانتا و دالاس انجام دهد. این شرکت وعده داده که سفارشهای آنلاین را در کمتر از یک ساعت به خریدار برساند.
Aldi در بیانیهای که روز دوشنبه منتشر کرد اعلام کرده که قصد دارد دامنه فعالیتش را در آینده گستردهتر کند. این برنامه آزمایشی آخرین حرکت این شرکت برای رشد در بازار آمریکاست. براساس تحقیقات یورو مونیتور، این شرکت یازدهمین شرکت بزرگ سوپرمارکتی آمریکاست.
آلمان اعلام کرده است که طی 5 سال آینده برای بازگشایی بیش از 500 فروشگاه جدید در آمریکا میلیاردها دلار سرمایهگذاری خواهد کرد تا شرکت Aldi به سومین فروشگاه بزرگ زنجیرهای در این کشور تبدیل شود. براساس گزارش یورومانتیور، Aldi در بین بازارهای بیش از 20 کشور جهان برای فروش محصولات، پیشروترین شرکت در تحویل مواد غذایی در آمریکاست اما دراینبین نباید از نقش آمازون هم گذشت.
آمازون برنامه بلندپروازانه ای برای رشد یک تریلیون دلاری در بازار دنبال میکند. براساس گزارش یورومانیتور آمازون یک قرارداد13.7 میلیارد دلاری برای خرید مواد غذایی با whole food بسته است. این شرکت هشتمین فروشگاه زنجیره فروش مواد غذایی در آمریکاست.
آمازون در حال حاضر سرویس خدمات تحویل خودش را هم دایر کرده است که در آن هر خریداری میتواند با مدل «کلیک کن و جمع کن» شخصاً مواد غذایی موردنظرشان را سفارش دهد. آمازون پنجشنبه خدمتی جدید به نام Instant Pickup را معرفی کرد که مشتری اجازه میدهد از یک فهرست محدود از کالاهای اساسی که در اپلیکیشن ارائهشده سفارش دهد و در دو دقیقه از نزدیکترین قفسه آن را انتخاب کند. در چند روز آینده این خدمات در بیش از 20 دانشگاه برتر آمریکا اجرا میشود.
فروشگاههای زنجیرهای فروش مواد غذایی در آمریکا بهطور روزافزون سعی در تجهیز شدن به امکانات تحویل غذا دارند برای اینکه مشتریان راحتتر بهطور آنلاین مواد غذایی را سفارش دهند. کارشناسان پیشبینی میکنند که در پنج سال آینده فروش آنلاین مواد غذایی در آمریکا بیش از 60 درصد رشد کند.